19. desember 2010

STORT UTBYTTE IDAG OGSÅ
Ut i felt er tingen.  Da kommer kunnskapen inn ved selvsyn og praktisering. Idag hadde jeg tenkt å prøve meg på bilder med innstillingen RAW. Dette ble det ikke noe av da jeg heller valgte å repetere de grunnleggende prinsipper ved opptak JPEG i posisjon M(manuell). Går man for fort frem mister man gleden av å studere fuglene og deres adferd.  Jeg lot kameraet få hvile litt og satte meg heller ned på en feltstol for å studere den store aktiviteten på foringsplassen.  Joda, det er mye å se, høre og registrere når inntil 10 forskjellige arter skal spise på samme sted til samme tid.
Både sinn, automater og fotobrikke fikk rikelig med påfyll!

DOMPAP
400mm/f6,3/1/1000sek/ISO2000
Utstyr: Canon 7D. Canon EF100-400mm, f4,5-5,6 L IS Ultrasonic


400mm/f6,3/1/400sek/ISO1000


1 ind GRÅSISIK som var temmelilg rød i brystet

SPETTMEIS
Den mest vitale på foringsplassen

Tekst og foto: KTL

1 kommentar:

  1. Fortsatt kjempefine bilder. Ikke noe "RAW" her nei. Er spettmeisa fortsatt like sulten? Det er vel så mange foringsautomater på plassen at det blir salg til sommeren:-)

    SvarSlett