24. desember 2010

JULAFTEN 2010
INGEN JULEFRED PÅ FORINGSPLASSEN
Hadde ikke tenkt meg på en skogstur idag, men kunne bare ikke la være tross 20 minusgrader.
Har man tatt ansvar så må man også følge opp på selveste Julaften. Med sekken full av frø ble det 2 spennende timer med full aktivitet på dagens julelunch på Nøtteberget.
Uten å la seg affisere av mitt nærvær satt jeg 4-6 meter fra både Spettmeis, Nøttekråke, Granmeis, Gråsisik, Grønnsisik, Blåmeis, Grønnfink og Dompap. En ventende Spurvehauk satt i et tre like unna.  To praktfulle ekorn var også frem og fikk sin julelunch.

Dagens blinkskudd ble vel denne flotte domapp hannfugl
400mm/f6,3/1/500sek/ISO1250

Idag tok jeg også med meg nissekjærringa "Jonætta". Tenkte hun kunne få servere litt frø til besøkende og både spettmeis og gråsisik takket ja til dette. Jonætta ble litt rørt da en gråsisik satte seg på nisselua og hvisket GOD JUL. Nøtteliten forsynte seg også fra frøfatet til Jonætta. 
En flott tur med omsorg i tankene på selveste julaften 2010.

Jonætta med sisiken på nisselua!
Tekst og foto: KTL

1 kommentar:

  1. Morro når slike ideer dukker opp. Sikkert litt kos for fuglene å få slikt besøk. Du må stelle godt med Jonætta slik at hun ikke fryser.

    SvarSlett