13. november 2009

Fugler i mitt nærområde

Mange fuglearten i mitt nærområde.
I høst har jeg funnet tilbake til mine gamle lekeområder hvor vi gutta lekte både indianere og cowboys. Vi var ute hele dagen, klatret i skog og fjell, bygde hytter og hadde hemmeligheter for hverandre. Vi plukket både salamander, fugleegg og hasselnøtter uten at noen brydde seg om dette. Ja det var dager vi lekte og moret oss uten både pc og mobiltelefon.
I disse dager har jeg trålet Stokkan Vest hvor vi blant annet finner Hasselbakken, Salamanderdammene og utkiksberget.
Svært så moro er det å registrere fuglelivet ca 50 år etter.
Her finner vi: Dompap, Blåmeis, Svartmeis, Gråsisik, Nøttekråke, Spettmeis, Flaggspett, Pilfink, Løvmeis, Toppmeis, Bergirisk og Ekorn.
Foto: KTL

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar